9 juni

9 juni 2016 - La Cabrera, Spanje

Vandaag vanuit Labenne vertrokken richting Spanje. Toen we op weg waren naar deze regio hand ik op de franse radio al gehoord dat er veel files waren aan de grenzen in Baskenland. Gisteren toen we vanuit Spanje terugreden naar de camping stond er ook een file van vrachtwagens van zeker 5km. Gelukkig bleven deze keurig rechts staan en konden we er langs. Het eerste deel van de rit is erg druk omdat je langs diverse steden komt. San Sebastian. Bilbao Burgos. Het landschap is erg mooi. Erg bergachtig met behoorlijk klimmetjes. Verder richting Madrid wordt het vlak en saai. Erg saai af en toe. Madrid is zo enorm groot dat we deze stad willen mijden. We zoeken een camping voor Madrid. Een geweldige gevonden in la Cabrere. Camping Pico de la Miel. Op de Pico keek je uit vanaf de camping. Dat was ook alles. Wij stonden op een veld zo groot als een voetbal veld met vakjes gemaakt van struikjes. Met enkele Nederlandse trekkers en een Engelse Spanjaard. Verder stond het vol met huisjes die vermoedelijk in het weekend werden bevolkt door de stad ontvluchtende Madrilenen. Nu was er niemand. Vandaar dat ook alles dicht was. Restaurant, de bar, de winkel en het zwembad. Hierin zwommen wel Spaanse vrouwen. Om de camping zat aan elke kant waarschijnlijk een kennel want je werd gek van het blaffen.

foto 07  08