10 juni

10 juni 2016 - Motril, Spanje

Deze ochtend vertrokken richting de Zuid Spaanse kust. De eerste horde is Madrid. We zijn na een goede 20 minuten al bij de voorsteden en de komende 2 uur alleen maar bezig met om de stad heen te rijden. De stad lijkt enorm groot en heeft echt een wirwar van snelwegen, al dan niet met tol. Je staat regelmatig stil om weer enkel euro's te betalen. We vinden het landschap saai. Vlak en saai. Nauwelijks enige begroeiing.

Foto 09

Zodra je Andalusië in rijdt verandert het wel een beetje. Je weet dat dit het gebied van Don Quichote is. Je hoeft zijn windmolens niet op te zoeken, waar je kijkt je ziet er wel een paar.

Foto 09

In de buurt van la Mancha (van de man van........) stoppen we om wat te eten. Parkeren is niet erg eenvoudig. Parkeerplaatsen zijn er bijna niet en je hoopt bij een tankstation wat ruimte te vinden. Ruimte was er maar ook criminelen. Toen we wilden vertrekken stond er een vreemd figuur achter de caravan te zwaaien. Raar rood sportpakje aan en een petje op. Hij kwam uit een auto de iets verderop stond. Daar zat nog zo'n duister figuur in. Ik ging even kijken en hij had een raar verhaal. Op mijn beste plat zei ik dat er niks aan de hand was. Hij probeerde nog ma ook uit de auto te krijgen want hij vroeg of de signora geen Spaans sprak. Met ons beiden achter de caravan had zijn handlanger de ruimte om wat uit de auto te stellen. Hij zag echter snel in dat het niet lukte en droop mopperend af. Wij verder gereden maar je blijft opmerkzaam. Let op het type auto dat ze hadden an of ze ons weer inhaalden. Niets gebeurd gelukkig. We wilden graag naar Granada. Alle campings daar in de buurt hadden enorme negatieve reacties gekregen. Daarom besloten we door te rijden naar de kust en dan de andere dag terug te gaan naar Granada. Was slechts 50 à 60km. Zo arriveerden we laat in de  middag in Motril. Camping Playa de Poniente. Echt Spaans. Kleine plekken en smalle straten. Spaanser kan het niet. Oja vol met Spanjaarden en 3 Nederlanders telde ik. Plek was groot genoeg voor auto en caravan maar dan zonder luifel of voortent. Winkel was er maar merendeel gesloten en wat je wilde was er niet. Over Nederlanders, we vonden toch dat we de laatste 2 dagen zeer weinig Nederlanders tegen kwamen.

Foto 10  11